تعاریفی از کارآفرینی سازمانی:

1. کارآفرینی سازمانی از دیدگاه پارکر (2011) عبارتست از: توسعه یک سرمایه‌گذاری جدید در سازمان موجود برای بهره‌برداری از یک فرصت جدید و ایجاد ارزشهای اقتصادی.

2. از دیدگاه پلتولا (2012)، کارآفرینی سازمانی به عنوان یک استراتژی بقا برای شرکت‌هایی که در محیط‌های کسب و کار به شدت رقابتی عمل می‌کنند در نظر گرفته می‌شود و بطور خاص برای سازمانهایی توصیه می‌شود که عملکرد آنها کاهش پیدا کرده است یا  در حال منحل شدن هستند.

3. بورگس (2013)، کارآفرینی سازمانی را یک نوع از رفتار پیشگام که نوآوری مطلوب را از طریق فعالیتهای رسمی و غیر رسمی تحریک می‌کند، تعریف می­‌کند.

منابع:

- Parker, S. C. (2011). Intrapreneurship or entrepreneurship?. Journal of Business Venturing, 26(1), 19-34.

- Peltola, S. (2012). Can an old firm learn new tricks? A corporate entrepreneurship approach to organizational renewal. Business Horizons, 55(1), 43-51.

- Burgess, C. (2013). Factors influencing middle managers’ ability to contribute to corporate entrepreneurship. International Journal of Hospitality Management, 32, 193-201.